Neville Goddard – Uwierz w to (Belive in it)

Fragmenty wykładu z dn. 10.06.1969

Obiektywna rzeczywistość tego świata jest wyłączną kreacją ludzkiej wyobraźni, w której wszystko istnieje. Dziś mam nadzieję pokazać wam jak subiektywnie emitować to co już istnieje w was i przemienić w obiektywny fakt. Wasze życie nie jest niczym więcej niż obrazem waszej aktywności w wyobraźni, albowiem wasza wyobraźnia przemienia się w to czym staje się wasze życie. […]

Teraz, wszystko istnieje w Bogu i on istnieje w was, i wy istniejecie w nim. Wasze wieczne ciało jest ludzkim wyobrażeniem i to jest sam Bóg. Wasza wyobraźnia jest rzeczywistym ciałem, w którym wszystko jest zawarte. Kiedy sobie wyobrażacie, to wywodzicie się z tego boskiego ciała, Jehowy. Historia Jezusa jest wspaniała tajemnicą, która nie może być rozwiązana dopóki nie odkryjecie z doświadczenia, że on jest waszym własnym cudownym wyobrażeniem ludzkim.

Powiedziano nam, że Bóg mówi do człowieka we śnie i przedstawia siebie w objawieniu. Teraz, objawienie jest snem na jawie, jak ten pokój, a sen ma miejsce kiedy nie jesteście w pełni przebudzeni. Kilka lat temu miałem objawienie: zabrano mnie do jednej z pierwszych rezydencji na Piątej Alei w Nowym Jorku na przełomie XIX i XX wieku. Kiedy wszedłem, zobaczyłem 3 pokolenia i usłyszałem najstarszego człowieka mówiącego do innych o sekrecie ich dziadka. To są jego słowa: „Dziadek zwykł mówić, stojąc na pustej działce: „Pamiętam kiedy ta działka była pusta”. Potem był namalował słowami obraz, co chciał tam zbudować. Widział to żywo w swojej wyobraźni i wkrótce to powstało. Przeszedł przez życie w ten sposób, obiektywnie realizując to, co najpierw subiektywnie twierdził.”

Pragnieniem może być wasza pusta działka, gdzie możesz stać, pamiętając przy tym, ze to co masz, było tylko pragnieniem. Jeśli teraz powiem: „Pamiętam, kiedy wykładałem w kobiecym klubie w Los Angeles”, sugeruję, że  już nie jestem tam i jestem gdzie chce być. Pamiętając cię, że kiedyś byłeś biedny, zabrałem cię z ubóstwa i umieściłem w komfortowych warunkach. Pamiętam jak byłeś chory, przez zabranie cię z choroby i umieszczenie w zdrowiu. Pamiętając cię jak byłeś nieznany, sugeruje, że teraz jesteś znany. Przez zmianę pamięci obrazu was, mogę teraz pamiętać cię w sławie i bogactwie. To była tajemnica sukcesu dziadka. […]

Gdybyście powiedzieli: „Pamiętam jak nie mogłem sobie pozwolić na wynajęcie mieszkania za 400$ na miesiąc”, sugerujecie, że możecie sobie na to pozwolić teraz. Słowa: „Pamiętam jak z trudem żyłem za miesięczną pensję,” oznaczają, że te trudności zostały pokonane. Możecie wcielić się w każdy stan przez pamiętanie kiedy. Możecie pamiętać jak wasza przyjaciółka wyraziła pragnienie wyjścia za mąż. Przez pamiętanie jak była sama, przekonujecie siebie, że wasza przyjaciółka już nie jest dużej w tym stanie, ponieważ przenieśliście ją z jednego stanu do drugiego.

Kiedy mówię, że wszystkie rzeczy istnieją w ludzkiej wyobraźni, mam na myśli nieskończone stany, wszystko jest możliwe doświadczyć teraz, istnieje w was jako stan. Tylko wy możecie ten stan uczynić żywym. Musicie wejść w stan i animować go żeby stał się rzeczywistością w waszym świecie. […]

Załóżmy, że mam dwóch przyjaciół, którzy by współodczuwali ze mną (nie współczuli) jeśli usłyszeli by dobre wieści. Zbieram ich razem i słucham (w mojej wyobraźni) jak rozmawiają o mnie i co wydarzyło się w moim życiu. Będąc prawdziwymi przyjaciółmi, słyszę ich radosne słowa i widzę ich szczęście odbite na ich twarzach. Potem pozwalam sobie stać się widzianym przez nich i czuję jak ściskamy sobie dłonie i obejmujemy, jako że przyjmuję ich gratulacje za fakt. […]  Jak chodzę, mocno wierzę w realność tego co stworzyłem i ten wyobrażony akt staje się faktem, mogę pytać siebie jak to się stało. Potem pamiętając mój wyobrażony akt mógłbym powiedzieć: „Ja to zrobiłem.” Jeśli to zrobiłem, czyż nie Bóg to zrobił? Tak, ponieważ Bóg i ja jesteśmy jednym „Ja jestem”. […]

Posłuchaj tych słów: „Przez wiarę rozumiemy, że świat został stworzony przez słowo Boga, tak że rzeczy, które są widziane były zrobione z rzeczy, które są nie objawione.” Tutaj widzimy, że słowo Boga jest aktem wyobraźni, które – połączone przez wiarę – stworzyło świat. I wiara jest niczym więcej niż subiektywnymi środkami obiektywnej nadziei. Teraz, kiedy dyskutujecie swoje pragnienia ze mną, nie możecie zobaczyć mojego aktu wyobraźni w stosunku do siebie. Jeśli powiesz mi, że potrzebujesz pracy i ja zaakceptuję tę myśl, kiedy myślę o tobie pamiętam twoją potrzebę. Ale jeśli zmienię twoje słowa, że usłyszałem, że powiedziałeś mi, że kochasz swoją pracę, mógłbym pamiętać, że kiedyś potrzebowałeś jej; bo teraz mój bank pamięci zawiera fakt, że masz pracę jaką lubisz. I kiedy spotkamy się ponownie, powiesz mi, że masz pracę, jesteś jedynym przynoszącym potwierdzenie mojego kreatywnego aktu wyobraźni.

Teraz, kiedy wyobraźnia pracuje w ten sposób, i udowadnia siebie w czasie testowania, jakie ma znaczenie, co świat myśli? Nic was nie kosztuje spróbowanie, i zobaczenie jaką zmianę w życiu stworzy. Spróbuj, udowodnisz sobie w wykonaniu.

To może być w konflikcie z tym co wierzysz, czym Bóg jest. Może wciąż chcesz by był kimś na zewnątrz, czyli że jest tam was dwóch, a nie jeden. To jest w porządku, jeśli tak chcesz, ale ja ci powiem: Bóg stał się tobą by nie było ciebie i Boga. On stał się tobą, żebyś ty mógł stać się nim. Jeśli Bóg stał się tobą, jego imię musi być w tobie, i tak jest; bo jeśli zapytam cię o cokolwiek, musisz być najpierw świadom pytania zanim odpowiesz, i twoją świadomością jest Bóg.

Możesz nie być świadom kim jesteś, gdzie jesteś, bądź czym jesteś; ale wiesz, że jesteś. Jesteś świadom co twoje zmysły i rozsądek dyktuje, możesz wierzyć, że jesteś ograniczony, niechciany, ignorowany, i źle traktowany a twój świat potwierdza twoje przekonanie w aktywności twojej wyobraźni. I jeśli nie wiesz, że twoja świadomość jest przyczyną złego traktowania, będziesz winić każdego poza sobą; powiem ci jeszcze, że jedyną przyczyną fenomenu życia jest akt wyobraźni. Nie ma innych przyczyn.

Jeśli wierzysz w horory świata, jakie są tobie przedstawiane w gazetach i telewizji, twoja wiara powoduje, że horrory wciąż trwają. Wierząc w wiadomości o brakach, kupisz czego nie potrzebujesz, ślepo akceptując presję podtrzymującą akt wyobraźni, która utrzymuję cię w strachu. Przez całe Pismo jest mówione, niech nie trwoży serce wasze, nie bójcie się, nie lękajcie. Jeśli obawa mogłaby być wyeliminowana, nie było by miejsca dla psychologów czy psychiatrów. […]

Mówię każdemu: cały ogromny świat jest teraz w twojej ludzkiej wyobraźni, i ty możesz zrealizować każde swoje pragnienie przez wiarę w nie.

Najpierw musisz wiedzieć, co chcesz, potem wykreuj obraz, który spełnia to. Czy twoi znajomi wiedzieliby i rozmawiali o tym? Wyobraź sobie, że są z tobą i rozmawiają o spełnionym pragnieniu. Mógłbyś być na przyjęciu, które jest wydane na twoją cześć. Albo może małe spotkanie przy herbacie. Wykreuje scenę oczami swoje wyobraźni i uwierz w jej realność! Ten niewidzialny stan stworzy obiektywny stan twego pragnienia, bo obiektywna rzeczywistość jest produktem tylko wyobraźni.

Ubrania, które teraz nosisz były wpierw wyobrażone. Krzesło na którym siedzisz, pokój, który cię otacza – tutaj nie ma rzeczy, która nie była najpierw wyobrażona, zatem widzisz, że wyobraźnia kreuje rzeczywistość. Jeśli w to nie wierzysz, jesteś zagubiony w świecie pełnym pomieszania. […]

Nie można zatrzymać siły, która pochodzi od tego, który wyobraża, ponieważ za maską, którą nosi, ty i on jesteście jednym. Zacznij od teraz być świadom co myślisz, bo jak myślisz, to wyobrażasz. Tylko wtedy możesz sterować kursem do swojego ostatecznego końca. Jeśli stracisz z oczu ten cel; możesz i będziesz niesiony przez innych. Ale jeśli będziesz utrzymywał swój umysł skoncentrowany w świadomości przebywającej w miejscu docelowym, nie może się nie powieść.

Koniec twojej podróży jest tam, gdzie twoja podróż się zaczyna. Kiedy mi mówisz co chcesz, nie próbuj mówić o środkach jakie są niezbędne do uzyskania tego; ponieważ ani ty ani ja ich nie znam. Tylko powiedz co chcesz, mogę usłyszeć ciebie mówiącego, że to masz. Gdy próbujesz mi powiedzieć jak twoje pragnienie zostanie spełnione, najpierw muszę wymazać tę myśl zanim ją zastąpię czym chcesz być. Człowiek nalega na rozmawianie o problemach. Wydaje się cieszyć opowiadając szczegółowo o nich i nie może uwierzyć, że wszystko co potrzebuje zrobić jest określić swoje pragnienie wyraźnie. Jeśli wierzysz, że wyobraźnia tworzy rzeczywistość, nigdy nie pozwolisz sobie na rozpamiętywanie swoich problemów […]

Po prostu zakładasz, że to masz, bo – chociaż twój zdrowy rozsądek i zewnętrzne zmysły zaprzeczają temu – jeśli wytrwasz w swoim założeniu, twoje pragnienie stanie się rzeczywistością. Nie ma ograniczeń co do twojej mocy wiary, i wszystkie rzeczy są możliwe dla tego, który wierzy. Wystarczy sobie wyobrazić jaka to jest ogromna siła. Nie musisz być miły, dobry czy mądry, bo wszystko jest możliwe dla ciebie kiedy wierzysz, że to co sobie wyobrażasz jest prawdziwe. To jest droga do sukcesu.

Wierzę, że każdy człowiek, który odniósł sukces w swoim przedsięwzięciu, żył jak gdyby był już spełniony. Żyjąc w takim stanie, może wymienić tych, którzy mu pomogli w osiągnięciu sukcesu, i może zaprzeczyć, że zawsze był świadom sukcesu, ale jego świadomość była zmuszona była udzielić pomocy jaką otrzymał. […]

Nie jesteś tym czym jesteś, ale co ufasz Bóg zrobi by cię zbawić. I ty, do stopnia którego ufasz Bogu, że cię zbawi, będziesz zbawiony. Ale on dał nam psychologiczne prawo złagodzić nieuniknione ciosy życia. Prawo jest proste: „Jak zasiejesz tak zbierzesz.” To jest prawo jakie rodzi podobne. Jak sobie wyobrażasz, takie stanie się twoje życie. Wiedzieć co się chce, zakłada uczucie które byś miał gdybyś to miał. Trwanie w tym uczuciu, w sposób który nie znasz i byś nie wymyślił, twoje pragnienie stanie się faktem. Dziadek zrobił fortunę stojąc na pustej działce i mówiąc do siebie: „Pamiętam kiedy to była pusta działka.” Potem był kreślił piękny obraz słowem strukturę, którą pożądał. To jest cudowna technika. Możesz pamiętać kiedy byłeś nieznany, bez grosza, chory albo w klęsce. Pamiętanie gdzie byłeś oznacza, że już nie jesteś tam i twoja moc jest w tym stwierdzeniu.

Użyj tego prawa i to zabierze cię od sukcesu do sukcesu, tak jak sukces sobie wyobrażasz. Jeśli chodzi o mnie , sukces jest spełnieniem obietnicy, i ty nie możesz tego zrobić przez prawo. Obietnica jest spełniona przez wiarę. […]

Ten wpis został opublikowany w kategorii wykład i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz